Menu

sobota, 24 września 2016

Jak szybko się uczyć? - moje sposoby na naukę w ciekawy sposób :)

Hejka! Dzisiaj chciałabym wam pokazać, w jaki sposób codziennie się uczę różnych przedmiotów. Nauka może być łatwa i ciekawa, pod warunkiem, że dobrze się za to zabierzemy. Zapraszam do czytania :)

Mam wiele pomysłów jak sobie urozmaicić sposoby na naukę, ale wybiorę te, które najczęściej używam :) Pierwszym z nich jest nauka przy muzyce, którą lubię. Muzyka nie może być za głośno, bo będzie rozpraszała. Minimalnie musimy ją słyszeć, aby skoncentrować się na danym materiale.






Drugim jest rysowanie sobie obrazków, np. jak się uczymy słówek z angielskiego, dobrze jest sobie napisać słówko po angielsku, a jako tłumaczenie narysować obrazek (to nie moje obrazki jak coś :) )





Trzecim sposobem jest rysowanie sobie mapy myśli. Pomaga to np. przy uczeniu się dat z historii. Ja tak robiłam i polecam tą metodę :) (poniżej przykładowa mapa myśli, chociaż ja robię trochę inne).





Następna (czwarta) metoda to zaznaczania sobie słów "kluczy", dat, pojęć itp. na kolorowo. Dzięki temu bardziej zwracamy uwagę na kolorowy napis i szybciej zapamiętujemy go, niż np. podkreślony wyraz (bo wtedy on jest nudny). Mi najlepiej się uczy, jak piszę różnymi kolorami.






I ostatni sposób na naukę, a mianowicie uczenie się w aktywny sposób. Gdy się czegoś uczę, np. wierszyka z angielskiego na pamięć, "wchodzi" mi on szybciej gdy np. chodzę lub powtarzam sobie kroki z układów choreograficznych. To pomaga :)






Ważne jest robienie sobie przerwy od nauki co godz., aby nasz mózg i ciało odpoczęło od nauki. Przerwy powinny trwać 10-15 min. Ja uczę się zwykle przed spaniem, ponieważ gdzieś czytałam, że jak się uczy czy nawet czyta przed spaniem, to to co się uczymy/czytamy w jakimś stopniu zostaje w głowie i podczas snu to wszystko się w mózgu "szufladkuje" i na następny dzień pamiętamy to, czego się uczyliśmy dzień przed (oczywiście ilość zapamiętanych informacji zależy od tego, jak się przykładamy do danego tematu). Ja uczę się codziennie wieczorem i następnego dnia mam pewność, że jestem nauczona :)

Pozdrawiam :)

Wasza Sarenka :3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz